Méret | Ár | |
175/65 R14 | Vásárlás | |
205/65 R15 | Vásárlás | |
225/70 R15 | Vásárlás | |
225/75 R16 | Vásárlás |
Kategória: középkategória
Szezon: nyári gumi
Az Uniroyal a Continental csoport sportos, közép kategóriás márkája, Belguimból származik.
Az Uniroyal gumik nagyon fejlett gyártási technológiával készülnek, fejlesztésüknél különösen a vizes, csúszós útfelületen nyújtott teljesítményre figyelnek oda.
Palettáján a sportos “esőgumik” mellett megtalálhatók a 4x4/SUV és kisteher gumiabroncsok is.
Az Uniroyal gumiabroncsok a Continental gyáraiban készülnek.
A Continental csoporthoz tartozó termékek 5 földrészen, 19 országban, 54 gyárban megközelítőleg 35 400 alkalmazott munkájával készülnek. 2014-ben a Continental vállalatcsoport forgalma meghaladta a 34,5 milliárd eurót.
1979 óta az Uniroyal a Continental-konszern ismert európai márkája, ilyen néven azonban Észak-Amerikában is találkozhatunk vele, ahol azonban a Michelinhez tartozik – a márkajelölés is más. A két Uniroyal tehát teljesen független egymástól.
A történet az 1980-as évekre nyúlik viszsza, amikor a Michelin felvásárolta a BF Goodrich amerikai gumiabroncsgyártó céget, melyhez az Uniroyal márka akkoriban tartozott. 1979-ben azonban a Continental már megszerezte az Uniroyal név használati jogát a világ összes kontinensén – kivéve Észak-Amerikát.
1868-ban egy Oscar Englebert nevű veterán belga tüzértiszt gumiáru boltot nyitott Liège városában, a Place aux Chevaux közelében. Az ötlet megelőzte a korát. Lassan indult be az üzlet, ezért Engelbert a fennmaradás érdekében úgy döntött, hogy nyit egy papírárukkal foglalkozó kereskedelmi egységet is. Türelme néhány évvel később meghozta a kívánt eredményt, mikor hirtelen fellendült az igény a gumitermékek iránt.
Englebert nem habozott kihasználni a helyzetet. Bevonta a vállalkozásába testvérét, Gabrielt is, aki képzett mérnök volt. A munkát megosztották egymás között; Gabriel felelt az összes műszaki vonatkozású dologért, míg Oscar csak a szervezési és forgalmazási tevékenységekkel foglalkozott. Gabriel azonban nem sokkal ezután meghalt. A helyébe Oscar fia, Oscar Englebert Junior lépett, aki akkor még csak zöldfülű tanuló volt. Ráadásul Oscar Juniornak fel kellett készülnie arra is, hogy átvegye a vállalat vezetését apjától, akinek egészsége rohamosan hanyatlott.
1877-ben nyílt meg a családi vállalat első gumigyára. Gumitermékek széles skáláját állították elő a babáktól kezdve, a cipőkön át, egészen a bányászati szállítószalagokig, melyek később egészen a kongói szénbányákig jutottak el. Engleberték 1894-ben kezdtek gumiabroncsokkal kísérletezni, először kerékpárok és lovaskocsik számára. A vállalat – a Benelux-államokban elsőként, de Európában az iparágban tevékenykedő sok más céget is megelőzve – 1898-ban állította elő első kerékpárabroncs-modelljeit, melyeket hamarosan személygépjármű-abroncsok követtek.
A liège-i gyárat abban az időben vicceskedve „háremként” emlegették, mert alkalmazottainak többsége nő volt. Ez a munkaerő azonban kiváló munkát végzett; nemcsak a vállalat saját márkás abroncsait gyártották, de a német Continental vállalat különleges rendelésére is készítettek abroncsokat.
Idővel folytatódott a családi hagyomány. A vállalathoz csatlakozott Georges Englebert, Oscar Junior fia. Georges segítségével a vállalat 1919-ben Kölnben kiskereskedelmi üzletet, 1929-ben pedig Aachenben új gyárat nyitott. A II. világháború alatt az üzemet lebombázták a szövetségesek, de 1946-ban újjáépült, és ismét megkezdte a termelést. Az Englebert vállalat volt az első olyan Németországban működő cég, amely a háború után megkezdte az abroncsgyártást. Nagy-Britanniában és Franciaországban is tartottak fenn gyárakat, nem sokkal később pedig Luxemburgban és Törökországban nyitottak új üzemeket. 1948-tól kezdték gyártani az új, alacsony levegőnyomású Volumax abroncsokat.
1958-ban az Engelbert család együttműködésbe kezdett az amerikai US Rubber vállalattal, és ennek következtében a világ harmadik legnagyobb abroncsgyártójává lépett elő. Így született az Uniroyal-Englebert márka. A vállalat 70.000 alkalmazottja naponta összesen 170.000 abroncsot állított elő. Azonban gyártottak sok más gumiterméket is, így például tűzoltótömlőket, úszósapkákat, golflabdákat. 1967-ben született meg a végleges döntés arról, hogy a márka neve ezentúl Uniroyal lesz. Két évvel később a vállalat piacra dobta első „esőabroncsát”, a Rallye 180-at. Ez volt az első olyan modell, amelyet a jellegzetes esernyő szimbólummal láttak el. Ez a mai napig az Uniroyal logója.
1991-ben a vállalat előállt az első forgásirányos, V alakú futófelületi mintázattal ellátott abronccsal, az RTT-1 modellel. Kialakításának köszönhetően az abroncs gyorsan elvezeti a vizet, így rendkívül nagy védelmet biztosít a vízre felúszással szemben. Később a 2001-ben kialakított új arculati stratégiával összhangban valamennyi Uniroyal abroncsot V alakú futófelületi mintázattal láttak el.
1994-ben - már a Continental konszern tagjaként - újabb áttörést jelentő termék került forgalomba, az Uniroyal MS Plus 44 abroncs, amely a fogyasztói összehasonlító teszteken számos sikerrel öregbítette a márka hírnevét pont úgy, mint az 1995-ben bemutatott Rallye 580 nyári modell.
Az Uniroyal jelenleg a Quality piaci szegmens nagyra becsült márkája, és a legtöbb autósnak ez a név jut eszébe, ha meghallja az „esőabroncs” kifejezést. A márkát szimbolizáló esernyő önmagáért beszél.
Englebert a termékei népszerűsítésére is nagy hangsúlyt fektetett, és elkezdett komoly összegeket fektetni az autóversenyzésbe. Vállalata hírnevét nagyban emelte, hogy a Le Mans-i 24 órás futam győztese Englebert abroncsokat használt, amelyek egyetlen csere nélkül röpítették a diadalig. A két háború között és a II. világháború után a belga abroncsokat olyan hírességek használták, mint Stuck, Nuvolari és Fangio, Enzo Ferrari pedig ezekkel szerelte fel Formula 1-es versenyautóit.
Az Uniroyal gumiabroncsokra a gyártó a gyártástól számított 5 év garanciát vállal.