| Gumi | Értékelés | Ár | |
| 1. | Goodyear UltraGrip Performance SUV GEN-1 | Példás | |
| Havas úton: 2 ; Nedves úton: 1- ; Száraz úton: 2+ ; Tesztgyőztes. Jó havas teljesítmény, kiváló tapadás nedves úton, rövid fékút nedves és száraz úton, kellemes komfort, alacsony gördülési ellenállás. | |||
| 2. | Continental WinterContact TS 850 P (SUV) | Példás | |
| Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2+ ; Száraz úton: 2 ; Nagyon jó teljesítmény hóban, kiemelkedő tapadás nedves úton kanyarban is, komfortos választás. | |||
| 3. | Dunlop Winter Sport 5 SUV | Példás | |
| Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2+ ; Száraz úton: 2 ; Meggyőző teljesítmény havas és nedves útburkolaton, rövid fékút, kedvező üzemanyag-fogyasztás. | |||
| 4. | Pirelli Scorpion Winter | Jó | |
| Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2 ; Jó teljesítmény havas úton, komfortos futás, alacsony gördülési ellenállás, csendes futás. Gyenge aquaplaing elleni védelem. | |||
| 5. | Michelin Latitude Alpin LA2 | Jó | |
| Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2- ; Megbízható havas teljesítmény, nagyon csendes futás, nagy aquaplaning tartalékok. Megnövekedett gördülési ellenállás, átlagos teljesítmény nedves úton, hosszabb fékút. | |||
| 6. | Hankook Winter I*Cept evo2 W320 | Jó | |
| Havas úton: 2 ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2- ; Kiegyensúlyozott téli teljesítmény, magas aquaplaning elleni védelem, kedvező ár. Magas gördülési ellenállás, megnövekedett zajszint, elhúzódó fékút. | |||
| 7. | Nokian WR SUV 3 | Megfelelő | |
| Havas úton: 3+ ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2 ; Alacsony üzemanyag-fogyasztás, komfortos futás, rövid száraz fékút, jó aquaplaning tulajdonságok. Átlagos teljesítmény havon, vizes úton bizonytalan. | |||
| 8. | Gripmax Stature MS | Nem ajánlott | |
| Havas úton: 2- ; Nedves úton: 4 ; Száraz úton: 3+ ; Nagy vonóerő havas úton, kedvező ár. Rossz irányíthatóság minden útfelületen, hosszú fékút, gyenge aquaplaning elleni védelem, zajos futás. | |||
Az Autobild Allrad 2016-ban is tesztelt téli gumiabroncsokat, ezúttal 255/55 R 18 méretben.
Teszautó: BMW X5
A tesztelt gumiabroncsok abc sorrendben:
Minden résztesztet 1-6 között pontoztak úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek. A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:
A gumiabroncsok elnevezése alatt az egyes részeredmények (havas, nedves, száraz úton) összesítése látható, melyek átlagából a sorrend született végül.
Néhány fontos adat a teszt részeredményeiből, melyből a végső értékelés született:
| Féktávolság havas úton, 40hm/h sebességnél | |
|---|---|
| Michelin | 16.6m | 
| Hankook | 16.9m | 
| Continental | 17.2m | 
| Dunlop | 17.3m | 
| Nokian | 17.3m | 
| Pirelli | 17.3m | 
| Gripmax | 17.4m | 
| Goodyear | 17.6m | 
| Nyári gumiabroncs | 37.9m | 
| Kezelhetőség havas úton | |
|---|---|
| Michelin | 53.4km/h | 
| Pirelli | 52.7km/h | 
| Continental | 52.6km/h | 
| Dunlop | 52.4km/h | 
| Goodyear | 52.3km/h | 
| Hankook | 51.9km/h | 
| Nokian | 50.6km/h | 
| Gripmax | 50.2km/h | 
| Nyári gumiabroncs | 21.3km/h | 
Kijelölt tesztpályán elért átlagsebességgel mérik.
| Vonóerő havas úton | |
|---|---|
| Dunlop | 3584N | 
| Continental | 3560N | 
| Gripmax | 3553N | 
| Pirelli | 3504N | 
| Goodyear | 3500N | 
| Hankook | 3469N | 
| Michelin | 3465N | 
| Nokian | 3238N | 
| Nyári gumiabroncs | 1295N | 
Havas úton átvihető vonóerő mértéke, különösen gyorsításnál, vagy meredekebb emelkedőn haladásnál meghatározó tulajdonság.
| Aquaplaning tulajdonságok egyenes úton | |
|---|---|
| Nyári gumiabroncs | 84.9km/h | 
| Hankook | 83.9km/h | 
| Michelin | 81.8km/h | 
| Nokian | 80.6km/h | 
| Continental | 80.0km/h | 
| Goodyear | 79.2km/h | 
| Pirelli | 78.1km/h | 
| Dunlop | 77.8km/h | 
| Gripmax | 69.9km/h | 
A vastag vízréteg különös veszélyt jelent a széles abroncsok számára, könnyebben felúsznak, mint a keskenyebb abroncsok. A téligumi szerkezeti kialakításánál fogva ez még fokozottabb veszélyt jelent, mintaárkaik ugyanis általában keskenyebbek a nyáriaknál. Többek között ezért is fontos 4mm alatt lecserélni a téli abroncsokat.
| Féktávolság nedves úton, 100 km/h sebességnél | |
|---|---|
| Dunlop | 53.7m | 
| Goodyear | 53.9m | 
| Continental | 54.7m | 
| Nyári gumiabroncs | 55.9m | 
| Nokian | 57.8m | 
| Pirelli | 58.5m | 
| Michelin | 59.5m | 
| Hankook | 60.5m | 
| Gripmax | 75.7m | 
| Gördülési ellenállás, mértékegység kg/t | |
|---|---|
| Goodyear | 7.53 | 
| Nokian | 7.53 | 
| Dunlop | 7.68 | 
| Pirelli | 7.72 | 
| Continental | 7.81 | 
| Gripmax | 7.97 | 
| Nyári gumiabroncs | 8.0 | 
| Michelin | 8.85 | 
| Hankook | 9.12 | 
Speciális, erre kialakított gépen mért értékét, mely azért fontos, mert nagy hatással van az üzemanyag fogyasztásra. A futófelület a gumiabroncs minden fordulatánál deformálódik és eltorzul, miközben kapcsolatba lép az útfelülettel. Alakváltozás közben a gumi felmelegszik, és hő formájában energia távozik. Ez teszi ki a gumiabroncs „gördülési ellenállásának” 90%-át. A gördülési ellenállás legyőzése átlagosan a gépkocsi üzemanyag-fogyasztásának 20%-át teszi ki, azaz minden ötödik tank benzin erre fordítódik. Így igaz, a gumiabroncs felelős a gépkocsi üzemanyag-fogyasztásának 20%-áért. A CO2 az egyik fő üvegházhatású gáz, és minden egyes liter üzemanyag elégetése során 2,5 kg CO2 jut a légkörbe.
| Gördülési zaj | |
|---|---|
| Michelin | 64.7dB | 
| Nyári gumiabroncs | 64.9dB | 
| Pirelli | 65.2dB | 
| Continental | 65.5dB | 
| Goodyear | 65.7dB | 
| Dunlop | 65.8dB | 
| Nokian | 66.0dB | 
| Hankook | 66.1dB | 
| Gripmax | 66.9dB | 
A vizsgálat során standard viszonyok mellett (útburkolat, sebesség, hőmérséklet), a pálya szélén elhelyezett mikrofonnal mérik a gördülési zajt. A címkén feltüntetett érték 80km/h sebességgel haladó jármű gumiabroncsai által keltett külső zaj decibel-ben megadott mértéke. A gördülési zajt új gumiabroncsokon mérik, azonban az abroncs kopásképe (pl. fokozott fűrészfogas kopás esetén) nagyban befolyásolja a gördülési zajt.